روش اجرایی مدیریت ریسک
- خـــانه
- گزارشگری و افشای اطلاعات
- مدیریت ریسک و توانگری
- اسناد مدیریت ریسک
- روش اجرایی مدیریت ریسک
در راستای استقرار نظام حاکمیت شرکتی (آییننامه شماره ۹۳ مصوب شورای عالی بیمه)، ضروری است تصمیمات اخذ شده در خصوص کسبوکارهای شرکت، مبتنی بر تبادل ریسک و بازده باشد، به گونهای که ارزش شرکت با توجه به ریسکهای پیش رو بیشینه گردد. لذا استقرار سیستم مدیریت ریسک سازمانی به عنوان رکنی از نظام راهبری و حاکمیت شرکتی در جهت اصلاح تصمیمات در کلیه سطوح شرکتهای بیمه از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیریت ریسک سازمانی درصورتی که بهنحو نظاممند و سیستماتیک در سازمان پیادهسازی شود، شرط لازم و کافی برای ارتقای عملکرد و حفظ و صیانت از داراییهای مشهود و نامشهود سازمان بوده و بالقوه میتواند به توسعه پایدار سازمان منجر شود. تعیین سیاست و خط مشی مدیریت ریسک شرکت بیمه که از ارکان اصلی چارچوب مدیریت ریسک به شمار میرود، یکی از روشهای تعامل در خصوص تعهد سازمان نسبت به مدیریت ریسک است. بیانیه خط مشی مدیریت ریسک، اهداف و رویکرد سازمان نسبت به مدیریت ریسک را بیان نموده و ارتباط آن با سایر خطمشیهای سازمان را تبیین مینماید.
خلاصهای از روش اجرایی مدیریت ریسک (به پیوست)